Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

9 Ekim 2013 Çarşamba

fındık mantolu marmelatlı kurabiye




Günaydın arkadaşlar.
Dün o kadar çarşıya ,sağlık ocağına ,ardından pazara gitmeme rağmen,
anaokula giderken anne bana pasta yap diyen kızıma kıyamadım.
Akşam yemeğinden hemen sonra çok kısa sürede yaptım bu kurabiyeleri.
Tadı enfesti ,tek kelimeyle.
Kakaolu,dışı fındık kaplı ve üzerinde yumuşacık akışkan kuşburnu marmelatı..

Aslında okuldan gelmeden yapıp kızıma sürpriz yapmayı düşünüyordum ama yetiştiremedim.
Pazara gittim küçük bebişimle çok dolandık.Ayrıca ayakkabısının tekini kaybettim.Arkadaşım onu aramaya gitti bekle falan derken azıcık geç kaldım eve.Dün zaten çok garip bir gündü.Mağazada oğlumun biberonu kırıldı,tuzla buz.Sonra arkadaşımla yiyecek birşeyler aldık,poşeti kaybettik.Baya bir aramadan sonra binanın dış kapısında bulundu.Sonra ayakkabı kayboldu falan derken,hiç gün bitmeyecek sandım.Ayrıca dün ilk eşarbımı da aldım.Koleksiyonumun ilk ürününü aldım.Artık eşarba göre bayram kombini yapacağım.Eşim çok beğendi rengini bakalım sizler beğenecek misiniz?






Bu kadar muhabbet yeter.Kurabiyenin de tarifini yazalım ki 
sizde bu güzel lezzetten faydalanabilin.
fındık mantolu marmelatlı kurabiye
fındık mantolu marmelatlı kurabiye nasıl yapılır?
Malzemeler:100 gram yumuşak margarin
                   1 çay bardağı tepeleme pudra şekeri
                   1 kahve fincanı sıvı yağ
                   1 yumurta
                   1 paket vanilya
                   1 çay kaşığı silme kabartma tozu
                   3 su bardağı un
                   3 yemek kaşığı kakao
Üzerine:süt ve fındık kırığı
             kuşburnu marmeladı(siz başka reçel ya da marmelat kullanabilirsiniz)
Yapılışı:Margarin ve şekeri kabınıza alıp biraz ezdirerek karıştırın.
            Yumurta ve sıvı yağı da ekleyin.
            vanilya,kakao,kabartma tozu ve unla ele yapışmayan bir hamur elde edin.
            Bir kaseye az süt koyun.Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.
            Önce her tarafına gelecek şekilde süte sonra da fındık kırığına bulayın.
            Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye kurabiyeleri dizin.Ortasına parmağınızla bastırın.
             Isıtılmış 175 derece fırında 30-35 dakika pişirin.
            Fırından çıkan kurabiyelerin orta bölümlerine marmelat doldurun.
                                      AFİYET OLSUN...











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...