Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

23 Ekim 2013 Çarşamba

işkembe dolması ve temizlik ürünleri 2


Geçen yazımda temizlik ürünlerinde bahsetmiştim.Şimdi temizlik ürünleri yazıma yazıma devam ediyorum.(Önceki yazımı okumak isterseniz burayı tıklayın )
Kimyasallar vücudumuza genellikle soluma ve deriye temasla geçiyor.
Uzmanlar genellikle ev deodorantlarında,yüzey temizleyicilerinde ve cam sillerde kullanılan alkolün sinir sistemine zarar verdiğini söylüyor.Yine çamaşır sularında kullanılan sodyum hpoklorit adlı maddenin de ağız,mide ve boğaz iltihaplarına neden olduğunu , gözleri tahriş ettiğini,solunum yolları hastalıklarına sebep olduğunu tespit etmişler.Cam ve tuvalet temizleyicilerinde bulunan amonyağın da baş ağrısı yaptığını ve akciğeri olumsuz etkilediğini söylüyor.Yine tuvalet temizleyicilerinde bulunan hidro klorik asit görme bozukluğu ve mide yanması yapıyor.Naftalinin bile sinir sistemini etkilediğini ve Avrupadaki bazı ülkeler ve Rusya da yasak olduğunu biliyor muydunuz?
 Bende artık bilinçli bir anne olarak evimdeki ürünler bittikten sonra alternatif yollar bulmaya çalışacağım.
Okuduğum makalede çamaşırlardaki deterjan kalıntılarının temizlenmesi için 8 ton,bulaşıklarda ki kalıntı için  6 ton ,şampuan ve duş jeli için ise 2 ton su kullanmamız gerektiği yazıyor.Ne kadar ürkütücü bu rakamlar.Hatta boğaz enfeksiyonu ve bademcik hastalıklarının bir çoğu da bulaşık deterjanlarına bağlanmış.
Bu aralar sağlıklı yaşam olayına takmış durumdayım.Zaten memleketimin meşhur har(defne) sabununu kullanmaya başlamıştım bile.
Bulaşık makinamda parlatıcı yerine sirke kullanıyorum.
Çamaşır makinemde beyazlara beyaz sabun,renkli çamaşırlar için hacı şakir kullanıyorum.
Yumuşatıcı yerine sirke deneyeceğim ,yumuşacık yaptığını yazmışlar,deneyince bildireceğim.
Camsil yerine sirke kullanıyorum zaten.
Yersil olarakta çamaşır suyu kullanıyordum,buharlı paspas almayı düşünüyorum.
Porçöz yerine limontuzu .
Doğa da her şeye çözüm var yeter ki isteyelim.Sizlerinde böyle pratik çözümleriniz varsa bizlerle paylaşabilirsiniz.Belki benim aklıma gelmeyen sizin aklınıza gelmiştir.Yorumlarınızı bekliyorum.
Sakatatlar riskli yemeklerdir.Seven çok sever ,sevmeyen kokusuna bile dayanamaz.Ben sevenlerdenim.Canan Karatay'ın da çok sağlıklı olduklarını ve yememizi önerdiğini daha önce yazmıştım.Bu dana işkembesi kurbanımızın.Eşim işkembe getireyim mi dediğinde getir dedim fakat temizlemesinin bu kadar zor olduğunu bilmiyordum.Nette bir çok temizleme önerisi vardı ,uyguladım ,yine de o kdar kolay olmadı.Kaç ton sıcak su gitti bilmiyorum.Birazda pimpirikliyim çok inceledim,2 gün sürdü temizlemem.Ama lezzet harikaydı ve her şeye değerdi.
 Malzemeler:1 koyun işkembe(benimki danaydı)
                    1 su bardağı bulgur
                    1 küçük soğan
                    2 diş sarımsak
                    200 gram kadar minik doğranmış et
                     2 defne yaprağı
                     tuz
yapılışı:tencerede eti kavurun,az sıvı yağ koyup,üzerine yemeklik doğranmış soğan ve sarımsağı ekleyin.
Soğanı pembeleşinceye kadar kavurun.Üzerine bulguru,tuzu ve biber salçasıda koyup beraberce kavurun.1 çay bardağı su ekleyip hafif pişirin.İşkembeleri iyice yıkayın ve istediğiniz boyutta kesin,kenarlarını kalın bir iple dikin,tek kenarı açık kalsın. Dikilmemiş yerden işkembenin içini bulgurlu harçtan doldurun.Çok tıka basa olmamasına dikkat edin çünkü işkembeler küçülüyor,bulgur şişiyor.Açık kısmı da dikin,tüm işkembeleri bu şekilde doldurun.Düdüklü tencereye koyduğunuz işkembelerin üzerini geçecek kadar su doldurun.Ben iki defne yaprağı da koydum ki ,kokusu da güzel olsun.İsterseniz salçalı su ile de pişirebilirsiniz,sizin tercihinize kalmış.Düdüklüde kaynamaya başladıktan sonra 1,5 saat kadar pişirin.Servisten önce ipleri çekip çıkarın ve keserek servis yapın.
                                                   AFİYET OLSUN...

2 yorum:

  1. Merhaba canım,
    Bloğun hayırlı uğurlu olsun. İadeyi ziyarete geldim hemen :))))
    Bu yemeği daha önce hiç yemedim. Çok güzel görünüyor. Emek verilerek yapıldığı çok belli.
    Ellerine sağlık, afiyetler olsun :)))
    Tekrar görüşmeyi diliyorum.
    Sevgilerimi gönderiyorum........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba teşekkür ederim.hoşgeldiniz.
      ben yemenizi tavsiye ediyorum.bana göre çok şey kaçırmışsın.
      biliyorsun ki uzmanlar sakatatı sofranızdan eksik etmeyin diyor.çok sağlıklı olduğunu söylüyorlar.yine de damak meselesi işte.seven sevıyor,sevmeyen ağzına sürmüyor.tekrar hoşgeldin .görüşmek üzere..

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...