Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

12 Ekim 2013 Cumartesi

karnabahar kızartma




Canan Karatay yazıma devam ediyorum.
Canan Hocaya göre et ve balığın yanında pirinç pilavı ya da patates yenmemeli.İllaki yenilecekse az miktarda bulgur pilavını öneriyor.Et ve balıkla bol yeşillik ve salata yenmeli diyor.
Günlük vücudumuzun şeker ihtiyacının sadece bir küp şeker olduğunu söylüyor.İçtiğimiz bir kutu kolada ihtiyacımızın 150 misli şeker olduğunu ,bu şekerin çok fazla enerji verdiğini fakat yarım saat gibi bir süre sonra enerjinin birden bire bittiğini de bildiriyor.Kola ve şekerli içeceklerin bağımlılık yaptığını,erkek çocuklarda göğüs ve göbek büyüklüğüne sebep olduğunu;diyet diye geçen içeceklerde aspartam diye yapay tatlandırıcı olduğunu ,bunun ise beyni ve sinirlerini bozduğunu ,beyin iltihabı yaptığını söylüyor.
Ayrıca diyet sütlerin yağları alındığında içindeki yararlı vitaminlerinde ısıl işlemle kaybolduğunu söylüyor.
Yani Canan Hocaya göre her şeyin doğalı, işlemden geçmemiş, paketlenmemiş olanı yenmeli.
Ama hayatımız hazır yiyeceklerden ibaret nerdeyse. Büyük şehirlerde doğal süt,yoğurt ,yağ bulmak o kadar zor ki.Sürekli marketlerden paketlenmiş sütler,yoğurtlar,pizzalar,yağlar kısacası her şeyi alıyoruz.
Canan Hocanın dediklerine katılıyorum.Bu yüzden çoğu şeyi evde yapmaya çalışıyorum.Çocuğum için özellikle hazır gıdalar yerine evimde yiyecekler yapıyorum.Kurabiyelerimi,yoğurdumu,kışlık yiyeceklerimi hazırlıyorum.Şeker yerine de pekmez kullanmayı tercih ediyorum.Sizin de sağlıklı beslenmek için özel yaptıklarınız varsa bizlerle paylaşabilirsiniz.

Geçelim tarifimize her ne kadar ben fırında pişen ya da haşlanmışını tercih etsem de arada kızartma olarak ta yapıyorum.Arada sırada fazla zararlı olmaz diye düşünüyorum.

Malzemeler:hafif haşlanmış karnabahar
                  2 yumurta
                  mısır unu
                  sıvı yağ
Yapılışı:Hafif haşlanmış karnabaharı çiçeklerine ayırın.
Sıvı yağı kızdırın.Karnabahar çiçeklerini önce çırpılmış yumurta sonra mısır ununa batırarak
kızgın yağda iyice kızarana dek pişirin.
İsteğe göre sarımsaklı yoğurtla servis edebilirsiniz.
                                      AFİYET OLSUN...




2 yorum:

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...