Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

1 Ekim 2013 Salı

pekmezli reçelli mini kekler


Havalar soğudu.Çocuklar hasta olma başladılar.Artık vitamin takviyelerine başlamak gerekli.
Yemekleri daha vitaminli,daha sağlıklı yapmak gerekiyor.
Bu keki de hasta olan kızıma yaptım.Çünkü bilirsiniz ki  çocuklara pekmez yedirmek
ne mümkün.Küçükken kola diye kandırıp içiriyordum.
Ama artık büyüdü neyin ne olduğunu çok iyi biliyor.
Kekimize şeker yerine pekmez koydum,lezzetinden hiç ödün vermedi harika oldu.
Hadi sizlerde okuldan gelecek çocuklara,hasta bebişlere bu kekten yapın.
Hadi bakalım mutfağa...

pekmezli reçelli mini kek,kek,pekmezli kek
Malzemeler:3 yumurta
                  1 su bardağı tepeleme dolu pekmez
                  100 gram yumuşak margarin
                  3/4 su bardağı süt
                  1 paket vanilya
                  1 paket kabartma tozu
                  2,5 su bardağı un(siz unu yavaş yavaş ekleyin)
                  damla çikolata
                  çilek reçeli(siz istediğiniz reçeli kullanın)

Yapılışı:Yumurta ve pekmezi çırpın.
margarini ekleyip,iyice çırpın.Sütü de ekleyin ve çırpmaya devam edin.
Unu,,kabartma tozunu  ve vanilyayı eleyin.
Sıvı karışıma yavaş yavaş ekleyin ve karıştırın.
Kalıbınızı margarinle yağlayıp,unlayın.Kesinlikle yapışmaz.
Isıtılmış 175 derece de kürdan temiz çıkana kadar pişirin.
Büyük kalıpta yapacaksanız ilk 25 dakika kapağı açmayın.
Fırından çıkan kekleri soğumaya bırakın.Soğuduktan sonra kalıptan çıkarın.
Benim kalıbımın ortası delikti,ben o boşluklara reçeli doldurdum.
Bu kalıptan yoksa muffin kağıtlarında pişirip,küçük oyuklar açıp içini doldurabilirsiniz.
                                   AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...