Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

17 Ocak 2014 Cuma

gün masası 2

Arkadaşlarla bol muhabbetle yenilen yiyecekler kadar lezzetli bir şey yok bence.
Aslında daha çok arkadaşımla paylaşmak istedim bu sofrayı fakat çoğu şehir dışında ya da izindeydi.
Gelen de gelmeyende sağ olsun varlıkları yeter.Bugün olmazsa başka bir zaman yine toplaşırız biliyorum.
Hepimiz gurbetteyiz kimimiz var birbirimizden başka.
Aslında toplamda 3 kişiydik biraz abartmış gibi dursamda çoğu yenildi.Özellikle tarifini Cahide Jibek 'ten esinlenerek yaptığım bu İncirli Pasta yoğun ilgi gördü ve çok beğenildi.Yapılışı biraz uğraştırsa da lezzeti her şeye değer bence.En çok misafir geleceği zaman yemek masam olmamasından dert yanıyorum.Olsa bir dert olmasa bir dert.Eşimin işinden dolayı sürekli tayin gördüğümüzden eşya almaya çekiniyoruz.Bu ufak kusurumu göz ardı etmenizi rica ediyorum.İnşallah yerleşik hayata geçtiğimizde size enfes sofralar kurmayı nasip eder bana Rabbim.Bu arada böreğin resmini çekmeyi unutmuşum.Gelelim menümüze
İncirli Pasta
Zeytin Ezmeli Poğaça
Peynirli Çıtır Börek
Kuskus Salatası
Hurmalı kömbe ve zeytin ezmeli tuzlu kurabiyeyi bayramdan önce yapmıştım hatırlarsanız.
Hala bayatlamadı vita yağı kullandığım için uzun süre dayanıyor,tavsiye ederim.
Ayrıntılı anlatımlar için başlıkları tıklayalım.
İncirli Pasta
Malzemeler
Kek için;3 yumurta
1 çay bardağı şeker
3 yemek kaşığı sıcak su
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
1 çay bardağı + 1 yemek kaşığı un
Muhallebi için:2,5 su bardağı süt
1 çay bardağı şeker
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
50 gram margarin
Islatmak için:1 çay bardağı şeker
1,5 çaybardağı su
bir kaç damla limon
Üzeri için:1 su bardağı kuru incir
1 çay bardağı iri kıyım ceviz
Yapılışı
3 yumurta 1 çay bardağı şeker köpürene kadar çırpılır.Sıcak su eklenir.Elenmiş un,kabartma tozu ve vanilya katılıp karıştırılır.Yağlanmış ve unlanmış yuvarlak kalıba konulup ısıtılmış 170 derecede pişirilir.
Kek pişerken 1 çay bardağı şeker teflon tavada eriyene kadar pişirilir. Eriyince 1,5 çay bardağı su eklenir ve sertleşen şeker tamamen eriyince bir kaç damla limon sıkılır.Minik doğranmış incirler şerbette bir kaç dakika yumuşatılır,süzgeçle alınır.Pişen kek kalıptan çıkarılıp soğumaya bırakılır .Kalıp yıkanır altına streç film serilir.Üzerine yumuşatılan incirler ve ceviz yayılır.Bu arada un,nişasta,süt ve şekerle muhallebi yapılır,ocaktan alınır.Vanilya ve margarin katılıp karıştırılır ve incirlerin üzerine dökülür.Kekte muhallebinin üzerine kapatılır.İncirlerin yumuşatıldığı şerbet kekin üzerine gezdirilir.Pasta bu şekilde en az 2 -3 saat buz dolabında dinlendirilir.Servis tabağına ters çevirilir. Üzerindeki streç yavaşça kaldırılır.
AFİYET OLSUN..
poğaçalarım o kadar mayalandı ki kocaman oldular.
Zeytin Ezmeli Poğaça
Malzemeler
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket instant maya
1 yemek kaşığı  şeker
1tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
İçine sürmek için;zeytin ezmesi ve yumuşak margarin
Üzerine sürmek için;yumurta sarısı
YAPILIŞI
Yoğurma kabına ılık süt,su ,maya ve şekeri koyun ve kabarmasını bekleyin.
Maya kabarınca sıvı yağ tuz ve azar azar un ekleyerek ele yapışmayan hamur elde edin.
Hamuru en az yarım saat mayalanmaya bırakın.Mayalanan hamuru 2 ye ayırın.Hamuru unlu tezgahta
yuvarlak şekilde oklava ile açın.Üçgen dilimler olacak şekilde kesin.Her parçaya margarin ve zeytin ezmesi sürüp rulo şeklinde sarın.5-10 dakika tepside mayalandıktan sonra üzerine yumurta sarısı sürüp ısıtılmış 175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.Fırından çıkan tepsinin üzerine bir bez ya da sofra örtün.Bu üzerinin kurumasını önler ve yumuşak kalır.
Poğaçanız bitmez artarsa buz dolabı poşetine koyup buzlukta saklayabilirsiniz. Mikrodalga da ya da ısınmış fırında bir kaç dakika da ısıtarak servis yapabilirsiniz.Ben sürekli buzluğumda bu şekilde bulunduruyorum.
ilk defa denediğim bu kuskus salatası da çok beğenildi.
Gün sofraları için değişik salata tarifi arayanlar için ideal.
Ayrıca ben bir değişiklik yapıp pancar suyunda haşladım kuskusları.
Kuskus Salatası
malzemeler
1,5 su bardağı haşlanmış kuskus(ben pancar suyunda haşladım)
mısır
2 rendelenmiş havuç
ince doğranmış mor lahana
doğranmış maydanoz
doğranmış yeşil soğan
tuz,limon suyu
YAPILIŞI
kuskus,yeşil soğan,maydanoz,mısır,mor lahana,havuç ve tuz karıştırılıp üzerine limon suyu gezdirilir.

Allah'ın bereketi üzerinize olsun..

7 yorum:

  1. selamüm aleyküm.iadeyi ziyarete geldim.geldim gelmeye de masallah nasil kacirmisim bu güzelleikleri
    ellerine saglik canim.bende bu pogaca tarifini kullanirim hep hic utandirmaz Allah c.c. cok sükür
    senin pogacalarda harika görünüyor.
    Ayrica kapandiginida belirtmissin bir konuda cok mutlu oldum senin adina
    Cenab-i Hak daim ve muvaffak eylesin insallah.Sevgilerimi birakiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz teşekkür ederim çok sevindim.iyi dilekleriniz için de ayrıca teşekkürü borç bilirim.yine görüşmek dileğiyle

      Sil
  2. Selam caniyine dokturmussun hepsi sok guzel elkerine saglik

    YanıtlaSil
  3. şu poğaça dan ben arıyordum ne zamandır çok teşekkürederim blogunuzdaki tarifler de çok güzel inceliyorum.Allah razı olsun .en kısa zamanda tarifi deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz sinem hanım çok tesekkurler denediğinizde sonucu bekliyorum.sevgilerimle

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...