Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

16 Ocak 2015 Cuma

BİR AHTAPOT ÜÇ TARİF


AHTAPOT TAVA

Malzemeler; 

1- 1 kuru soğan
2- 1 diş sarımsak
3- 1 kırmızı ya da yeşil biber
4- 1 yemek kaşığı tereyağı
5- haşlanmış ahtapot
6- karabiber tuz

Hazırlanışı; 

1- tereyağını tavaya koyun
2- sırayla doğradığınız soğanı sarımsağı
biberi ekleyip kavurun enson
haşladığınız ahtapotu ve baharatlarını
ekleyin biraz daha kavurun ve sıcak
servis yapın






AHTAPOT SALATASI

Malzemeler; 

1- yarım limon suyu
2- zeytinyağı
3- tuz 
4- süslemek için maydonoz
5- haşlanmış ahtapot
6- karabiber (isteğe bağlı)

Hazırlanışı; 

1- limonun suyunu bir kaba sıkın
2- çıkan limon suyunun iki katı kadar
zeytinyağı ekleyin ve tuzunu atın
3- bu hazırladığınız limonlu sosu iyice
karıştırın ve doğradığınız ahtapotun
üzerine hepsini dökün 
4- üzerini maydonozla süsleyin 
soğuk servis yapabilirsiniz



AHTAPOT KIZARTMA

Malzemeler;

1- yarım şişe sade soda
2- un
3- tuz 
4- haşlanmış ahtapot
5- kızartmak için sıvı yağ

Hazırlanışı;

1- bir kaba doğradığınız ahtapotunuzu
bulayacak kadar un koyun ve bu unun 
içine biraz tuz atın karıştırın
2- baska bi kaba sodayı koyun ve 2 yemek 
kaşığı kadar un ekleyip karıştırın (bu 
karışım sahlep kıvamında olacak)
3- doğradığınız ahtapotları önce tuzlu una
bulayın sonra unlu sosa batırıp kızgın
yağda kızarana kadar kızartın
sıcak servis yapın






NOT: ben tariflerdeki ölçüleri tek ahtapotu
üçe böldüğüm için en aza indirdim
her tarif için iki buçuk ahtapot kolu
kullandım siz ahtapotunuzun
miktarına göre malzemeleri 
arttırabilirsiniz
afiyet olsun....





Ahtapotun Hazırlanması;
ilk olarak aktapotun yenmeyen kısımlarını
temizliyoruz (bu işlemle ilgili internetteki
videoları izleyebilirsiniz) daha sonra çamaşır yıkar gibi soğuk suda suyunu ara ara değiştirerek çitiliyoruz




Haşlama malzemeler;
1- ahtapot
2- 1 tane kuru soğan
3- yarım demet maydonoz
4- 4-5 tane karabiber
5- gömecek kadar su

bütün bu malzemeleri düdüklüye koyup
ilk fislamadan sonra düdüklünün tıpasını
indirin ve birdaha fislama sesini bekleyin
ikinci fisladan sonra ocağı kısın ve yarım saat düdüklü tencerede ahtopotu haşlayın
haşlanan ahtapotun derisini temizleyin bu aşamadan sonra hangi tarifi yapacaksanız ona göre ahtapotunuzu doğrayın








2 yorum:

  1. Ellerinize saglık denız urunlerinı cok severım ama ahtapot hıc denemedim cok guzel gorunuyor canım afıyetler olsun sevgıler

    YanıtlaSil
  2. Çok şükür :) ahtapot tarifimle ilgili güzel bir yorum aldım. herkes görüntüsünden dolayı ön yargılı davranıyor buna birzamanlar bende dahildim sadece merakımdan denedim ve inanamadım gerçekten tavsiye ediyorum
    ahtapot tava biraz tavuk soteyi andırıyor
    ahtapot Kızartma kalamarı
    biz salatasını cok sevmedik ama onunda gideri vardı neyse çok uzattım ama deniz ürünlerini seviyorsan dene mutlaka
    :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...